Canias ERP
Procurement of Aankoopbeheer

Prijs en prestatie steeds onder controle

Uitstekende leveranciersrelaties zijn de alfa en omega van een wereldwijd functionerend Supply Chain systeem voor procurement. Met de Canias ERP-module Aankoop kan u o.a. contracten opstellen, leveranciers evalueren en rekeningen nakijken. De prijs en de prestatie heeft u daarbij steeds onder controle.

Procurement Management in Canias ERP bevat:

Aankoop

Kwaliteit verzekeren, opslagtijden verkorten. Economischer werken

De Canias ERP-module Aankoop beantwoordt aan de hoge marktvereisten in ieders belang. Naast de klassieke manuele bestelprocessen sturen de Canias-gebruikers met deze module alle processen, gaande van automatische bestelbongeneratie, vrijgave van inkooporders, opvolging van de bestelprocessen tot inkomende goederen- en factuurcontrole.

Top-features:

  • Integratie van leveranciers met Canias Mobile via internet
  • Geïngetreerd materiaalklassesysteem (kenmerken)
  • Email-integratie
  • Batch- en serienummerbeheer
  • Verzendkosten (vracht, verzekering, douane, verpakking)
  • Positiegerelateerde detailinformatie

Beschikbaarheidsgerelateerde voltooiïng van geautomatiseerde bestel- en leveringsvoorstellen

Andere features:

  • Geïntegreerde documentenstroomfilosofie (documentopvolging)
  • Historiekbeheer van de documenten
  • Archivering van alle documenten (geïntegreerd DMS)
  • Vrije documentopmaak
  • Automatische PDF-afdruk met afdrukvoorbeeld
  • Zeer flexibel prijszettingssysteem
  • Hoge graad van informatievoorziening
  • Contracten (hoeveelheid of waarde)
  • Prijsaanvraagbeheer
  • Inkooptarieven (Leveranciersprijslijsten)
  • Prijsvergelijking, afhankelijk van hoeveelheid en levertijden
  • EDI-koppeling (eigen EDI-convertor)
  • Proefbestelling
  • Integratie verlengde werkbank
  • Statistieken of evaluaties
  • Elektronische handtekening
  • Teksttoewijzing op kop- en positieniveau (meertalig)
  • Terugzendingen
  • Geïntegreerde factuurcontrole
  • Leverancierswaardering (ABC-analyse)
  • Betalingsplannen
  • Hoeveelheidtolerantie of splitsing

Factuurcontrole

Inkomende goederen exact controleren, betalingsverschillen vermijden

De overeenstemming van bestelde en geleverde goederen vereist een stringente controle van product, kwaliteit en prijs. In het bijzonder is de controle van facturen, betreffende zakelijke, prijsmatige en rekenkundige correctheid een belangrijk proces in de onderneming, dat zich naadloos bij de inkoop- en voorraadbeheerprocessen aansluit. Maar aangezien niet elke rekening met een bestelling en/of voorraad te maken heeft (denk aan dienstenfacturen), moeten ook deze facturen in de factuurcontrole verwerkt kunnen worden.

Overzicht van de features:

  • Vergelijking van de bestelprijs met die van de factuur
  • Berekening van het nettobedrag, de BTW en het brutobedrag en dit vergelijken met de factuur
  • Beschrijving van de betalingscondities
  • Opmaken van creditnota's/factuurkortingen
  • Ingave van facturen
  • Controle van facturen m.b.t. inkomende goederen
  • Kostensommatie volgens meerdere methoden
  • Verdeling volgens gewicht
  • Verdeling volgens hoeveelheid
  • Verdeling volgens volume
  • Verdeling volgens eenheidsprijs
  • Verdeling volgens totaalprijs
  • Overdracht van gecontroleerde facturen aan de boekhouding
  • Overdracht van factuurgegevens aan de kostenrekening
  • Parkeren van facturen
  • Manuele bewerking mogelijk
  • Automatische factuurcontrole
Adafi Software BV
 
Houwaartstraat, 200 bus 1
Tel  +32 (0)13 77.19.02
3270 Scherpenheuvel, Belgium
Fax +32 (0)13 77.73.72
BTW-TVA-VAT # BE 0415.642.030