Waarom CRM- of contact-managementsoftware gebruiken?

Een Customer Relationship Management (CRM) strategie is essentieel voor kleine en middelgrote bedrijven, die willen floreren en onmiddellijk reageren op veranderingen in hun industrie en markt. CRM is niet iets, dat men snel catalogiseert in een lijst met to-do's. Het is een methode om data van klanten en prospecten bij te houden en op te volgen, zich ervan vergewissend dat er geen activiteiten of wijzigingen ongemerkt voorbij gaan. Beginnend als een eenvoudig contactmanagementsysteem of uitgroeiend tot een heel uitgebreid en volledig aangepast systeem, Maximizer CRM kan u één volledig beeld van de activiteiten van uw organisatie en betrokken relaties bieden.

Hieronder vindt u 10 redenen om CRM in uw bedrijf te implementeren en hoe Maximizer u kan helpen klanten te vinden, te voldoen en te behouden d.m.v. verhoogde omzet, effectieve marketing, verbeterde service en een hogere productiviteit van de medewerkers.

1. Ken uw klanten
U moet weten wie uw klanten zijn, welke contacten u met hen gehad heeft, hoe zij naar hun markt gaan, trends, patronen en vooral over up-to-date contactdetails beschikken. Maximizer CRM voorziet in een gecentraliseerd overzicht van de verkoopshistoriek, service cases en andere interacties. U kan hun voorkeuren bestuderen en vervolgens het gepaste verkoops- en marketingplan formuleren om op het juiste moment aan hun wensen te kunnen voldoen en uw klantenservice te verbeteren.
2. Uw klantenwaarde
Analyseer de aankooppatronen van uw klanten, hun gedrag en gebruik van uw product of dienst om te berekenen wat hun waarde is voor uw zaak. U kan deze informatie gebruiken om winstgevende klanten te definiëren, groeiende industriesectoren en hoe u deze klanten het best benadert.
3. Beheer alle informatie vanop één plaats
Maximizer CRM laat u toe alle verkoops-, marketing- en klantenservice-historiek in één centraal, robuust systeem te verzamelen. U beschikt dan over de mogelijkheid om alle informatie van één record direct op uw scherm te zien, met optioneel een integratie met het boekhoudsysteem en andere applicaties van derde partijen. Weet in één oogopslag alles van uw klant of prospect, inclusief alle interacties die u met hen gehad heeft.

Overigens kan u uw records consulteren van eender waar met Maximizer CRM's All Access. Of u nu op weg bent naar een klant of thuis aan het werken bent of in een meeting onmiddellijk informatie nodig heeft, u kan uw klantenrecords bekijken - en bijwerken - vanop uw mobiele telefoon of vanop afstand via het web. U zal nooit meer in het duister moeten tasten en met real-time synchronisatie kan u de laatste informatie onmiddellijk opvragen en updaten.

4. Doe meer effectieve, doelgerichte marketing
Met CRM kan u effectievere marketingcampaigns organiseren, of het nu op print, fax of email gebaseerd is. Maximizer CRM laat u elke marketingactiviteit beheren, een nota creëren omtrent de activiteiten met uw klanten- en prospectrecords en vooral het succes van zo'n campagne meten. Meten is weten en door het meten van het resultaat van uw marketingcampagnes kan u meer doelgerichte campagnes gaan runnen, een basis leggen voor nieuwe marketinginitiatieven en uw marketing-strategie verfijnen.
5. Verbeter uw verkoopscijfers
Met klant- en prospectinformatie bij de hand kan u uw verkoopsactiviteiten nauwkeuriger richten. Onderzoek toont aan dat CRM de omzet een boost geeft. Maximizer CRM biedt u Sales Dashboards en een opportuniteitenbeheerssysteem om uw verkoopsactiviteiten te meten, uw campagnes strategischer te plannen, uw verkoopspijplijn beter op te vullen en uw ratio om leads in klanten om te zetten te verhogen.
6. Boost klantentrouw
Voldoe aan de behoeften van uw klanten door exact te weten wat ze willen, wanneer ze het willen en hoe dit te leveren d.m.v. correcte, up-to-date klantenrecords. Verbeter uw klantentevredenheidratio's met Maximizer CRM door de mogelijkheid hen een meer individuele service te bieden, die aan hun noden beantwoord en uw reputatie qua dienst na verkoop verbetert.
7. Maximaliseer waarden potentieel

Met de mogelijkheid om trends en patronen bij uw klanten te identificeren kan u uw product bij de klant 'upsellen' en bijkomende diensten leveren. U kan ook trends in verschillende markten constateren o.b.v. uw klantendata en -activiteiten en effectiever gelijkaardige organisaties benaderen met de kennis dat u uw bestaande klanten kan aanwenden als referentie voor uw product en voor uw individuele klantenservice.

8. Verhoog efficiëncy d.m.v. kostenreductie
Een CRM-systeem hebben laat u toe uw processen te stroomlijnen en af te stappen van een systeem, gebaseerd op een papieren klassement of op een simpele lijst in een elektronisch rekenblad. Uw medewerkers voorzien van alle informatie in één plaats verbetert hun efficiëncy, boosts hun productiviteit en tijdsbeheer. Verkoops- en marketingkosten kunnen gereduceerd worden met Maximizer CRM d.m.v. effectiever en meer doelgericht werken, zodat dubbele processen kunnen geëlimineerd worden en u de mogelijkheid krijgt om te forecasten, plannen en betere processen te implementeren in uw organisatie.
9. Monitor trends en veranderingen
Kleine en middelgrote ondernemingen bevinden zich vaak a.h.w. in een grote vijver met grote vissen en reageren dan op een marktwijziging, nadat één of ander event zich heeft voorgedaan. Of misschien focust u op een niche-markt en is er maar een beperkt aantal bedrijven, waaraan u kan verkopen. Maximizer CRM kan u helpen wijzigingen op te merken op hetzelfde ogenblik als grotere bedrijven, zodat u snel kan reageren op de verandering. Uw organisatie krijgt dan hetzelfde voordeel als de grote jongens, zodat u een groter deel van de markt kan bewerken. U kan voorbije trends analyseren om te proberen voorspellen wat er gaat komen, zodat u weer sneller kan reageren op veranderingen.
10. Vind nieuwe klanten m.b.v. uw data
Vind nieuwe klanten met dezelfde criteria als uw bestaande klanten; ontdek de behoeften van organisaties in een markt, waarin een bestaande klant reeds opereert; en bevorder mond-aan-mond-reclame via excellent klantenservice. U kan ook contacten importeren en ze efficiënt indelen om verkoops- en marketingactiviteiten mee te organiseren.

Maximizer CRM biedt u een weelde van opportuniteiten, gebaseerd op de kernfuncties van uw operaties. Het simpele antwoord op de vraag "Waarom Maximizer CRM?" is dat het de verkoop, marketing en klantenservice een boost kan geven door al deze functies te verbeteren. Met Maximizer CRM heeft u een systeem, dat flexibel, schaalbaar en robuust is; een systeem, dat kan aangepast worden aan uw individuele behoeften en daardoor ook kan werken op de manier, dat u uw CRM wenst te laten werken; een systeem dat met uw bedrijf meegroeit.

Wenst u een voorsmaakje van uw CRM-systeem? Test Drive Maximizer CRM en zie hoe het voor uw organisatie kan werken!

Wenst u uw individuele noden omtrent CRM te bespreken en hoe u het meeste uit Maximizer kan halen? Bel ons dan vandaag op +32 (0)495 300612 of stuur ons een e-mail met uw vraag.

Adafi Software BV
 
Houwaartstraat, 200 bus 1
Tel  +32 (0)13 77.19.02
3270 Scherpenheuvel, Belgium
Fax +32 (0)13 77.73.72
BTW-TVA-VAT # BE 0415.642.030 
Maximizer Saas (hosted)